Stockholm dag 2..

Vaknade klockan sju imorse när klockan ringde, och då tänkte jag men vad i helvete?!
Men sen kom jag på att just ja. Idag börjar allvaret för oss. :) Kul.
Klev upp gjorde mig i ordning, drack kaffe och sedan bar det iväg. Väl på tunnelbanan började jag känna pirret i magen. Men sånt där roligt pirr. :)
Så sen letade vi reda på dit vi skulle igen, för ja. Vi åkte en annan väg idag.
Men hittade till slut. Men efter ett tag började vi fundera på varför det inte kom fler människor dit.
Sen till slut där vid 8.50 kom det äntligen en tjej till Tonje hette hon.
Hon kom från Norge och skulle oxå gå kursen. Sen kom det fram en kille som stått där lääänge, men som inte vågade komma fram tidigare. :P

I alla fall så började vi alla fundera på varför dom inte hade öppnat där vi skulle vara.
Så vi försökte ringa, men där var det ingen som svarade. Men Emma var så snäll så medans vi väntade vid Nype, så gick hon till 7 eleven och kikade på datorn.
Hon hittade ett nummer och ringde. Vi hade fått fel adress.
Men med våran vanliga tur så är det väl inte helt otroligt att det skulle bli på det viset. Haha.
Försent första dan, lite pinsamt. Men som sagt.
Det var inte vårat fel.
Baren vi egentligen skulle till hette blue moon bar :)

När vi väl kom dit blev de ännu mera pinsamt men ändå snabbt bättre.
Lärarna berättade lite om sig själv och sen blev det rundtur av Klubben. Btw, toksnygg bar. :)
Sen blev vi indelade i två grupper.
Ena gruppen där jag och Johanna var med skulle träna "Free pour" och den andra skulle gå igenom utrustningen för allt man använder i baren och annat.
Free pouringen var iaf väldigt rolig men svååår. Så det blir att träna mycket. :)
Det går ut på att man ska kunna hälla upp olika centiliter med hjälp av att bara räkna. Inte använda något mätglas. :P
Tycker iaf att jag och Johanna gjorde ett super jobb med tanke på att det var första gången för båda av oss :) Stolta ska vi vara. :)

Sedan blev det byte av grupperna. :) Efter vi gått igenom allt där, blev det teori.
Vi slutade vid ett idag. :) Men fick även veta att vi skulle ha ett prov imorron.
Så jag och Johanna for på stan fikade och jag köpte ett par skor.
Sen tog vi tunnelbanan hem och började plugga. Kan lova att det märks att det var längesen man pluggade. :P
Började vid halv fem kanske, och kände oss typ klar vid 20.15. Så då gick vi ut på en promenad för att lufta oss.
Och guud va skönt det var. Men min svank gör ont :(
Jag tycker att André kan komma hit och ge mig massage :)

Nu ser vi på Paradise Hotel och bara myser. :)
Och sen ska vi fara till Vällingby på onsdag efter att vi är klar på skolan och se på Idolerna:)
Dom ska nämligen sjunga i gallerian där :) Nu ska jag nog bara ta det lugnt och sova tidigt så jag orkar upp imorron och göra det där jobbiga provet.

Saknar André och Rambo :)
Önskar att jag kunde ge dem en puss var :)

Ha det så bra
Puss/ Maja

Kommentarer
Postat av: Syrran;)

Men guuud....mycke info att ta in men härligt att se att du lever o ack så avis ja blir att du ska få se idolerna, ta gärna en bild på Erik(Andrè;)) o skicka till jag o C;) Puss O Kram o ta hand om er o prata inte me främlingar o sprita händerna hela tiden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!O glöm inte att gratta Henke imorrn på 22-års dagen;)

2009-11-17 @ 09:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0