Stockholm dag 3

Jahapp, tre dagar i huvudstaden :) Känns helt okej faktiskt.
Dagen började väl inte speciellt bra, för bussen imorse var sen.
Så vi höll inte på hinna med tunnelbanan.
Men det gjorde vi ändå. Men den gick 5 minuter för sent.
Så ja, när vi komme fram till östermalmstorg så fick vi springa hela vägen till Blue Moon.
När vi kom in var klockan 08.59, men vi var iaf inte sist. Haha.

Dagen började med provet då, som gick superbra. Känner mig väldigt stolt över oss.. :)
Har då iaf klarat det hoppas jag :)
Sedan gick vi igenom hur man ska skära garnityrerna till drinkarna. :)
Efter det så blev vi indelade i tre olika grupper. Även idag fick jag och Johanna vara i samma grupp. :)

Första stationen.

  • I den stora baren, blandade drinkarna vi lärde oss igår och som vi hade på prov idag. Lärde oss hur man häller upp flera stycken av samma drink. Hur man häller upp flera olika drinkar samtidigt :) Riktigt kul, men riktigt svårt. Drinkarna vi blandade idag var.
  • Black russian
  • Kuba Libre
  • Seabreeze
  • Srewdriver
  • Rusty nail

Andra stationen.

  • I den lilla baren. Ungefär samma som den stora. Men fler drinkar åt gången. Och kändes även som om det var lite mer press. Roligt även det.

Tredje stationen.

  • Free-pouring stationen. Det var den första som vi fick vara vid. Otroligt bra träning, men fortfarande väldigt svårt. Men fick lära oss att hålla två spritflaskor i en hand. Gjorde väldigt ont men det kommer väl att bli lättare när man får lite mer styrka.

Först fick vi som skrivet stå vid Free-pouring stationen. Sen upp till stora baren, och efter det till lilla baren.
Sedan roterade vi en gång till.
Efter det blev det städning. Vilket var väldigt lärorikt faktiskt. :)
Sedan satt vi och pratade en stuntd, fick läxa och fick gå hem.
Gick med Lovisa en stund, sen bar det av mot tunnelbanan men då fick Johanna sån hemskt migrän.
Hade egentligen tänkt gå på bio med Lovisa ikväll, men vi skippade det idag, med tanke på Johannas migrän. Hon tog en tablett och la sig och sov.

Lagade middag, makaroner och köttbullar blev det idag :) Sedan la jag mig och såg en film medans Johanna sov. Det blev My best friends girl. :) Tro jag den hette. Tackar gud för Voddler :)
En underbar grej som uppfunnits :)

Nu har vi pluggat på de fem nya drinkarna vi fick i läxa :)
De nya drinkarna är.

Tom collins

4 cl gin
8 cl sourmix
toppad med soda

Procedur: Med is, mixad
Glas: Grogglas
Garnityr: OF=Orangeflag

Tequila sunrise

4 cl tequila
8 cl apelsinjuice
2 cl grenadine

Procedur: Med is, byggd
Glas: Grogglas

White russian

2 cl vodka
2 cl kaluha
10 cl mjölk

Procedur: Med is, byggd.
Glas: Grogglas

Harvey wallbanger

2 cl vodka
10 cl apelsinjuice
Float 2 cl galliono

Procedur: Med is, byggd.
Glas: Grogglas

Grasshopper

2 cl grön Créme de menthe
2 cl vit cacaolikör
6 cl mjölk

Procedur: Ingen is, skakas.
Glas: Kylt coctailglas.

Nu blev jag faktiskt stolt :) Kan dem alla utantill. Även dem jag skrev upp tidigare.
Sen gick jag och johanna även ut på en promenad idag med :) Bort till OK och tillbaka.
Vilket ändå är en bit. :) Skönt med frisk luft ibland.
Nu sitter vi här i våran vanliga datahörna och nördar. :) Ska ta och kika vidare.
Men skriver imorgon igen :)

Jag saknar Clara och Elias, Mamma och pappa, syster och även mina bröder och Rambo :)
Och såklart André. :) Puss på er allihop. :)

Så sov gott och god natt :)
Pusspuss
/Maja

 







Kommentarer
Postat av: Syrran o Elias;)

Vi saknar dig me o fick nu en tår i ögat så här på morronskvisten;) Hoppas du får en bra dag!! Puss O Kram....

2009-11-18 @ 08:04:58
Postat av: Syrran o Elias;)

hm, nu vill vi allt ha en uppdatering;)

2009-11-19 @ 10:33:45
Postat av: clara

saknar dig redan det känns som tiden står stila

hoppas du har det trevligt i huvudstaden

2009-11-20 @ 18:47:27
Postat av: clara

saknar dig redan det känns som tiden står stila

hoppas du har det trevligt i huvudstaden

2009-11-20 @ 18:47:57
Postat av: Sofia Söderlund

Hej!

Fy faan va avundsjuk jag är på er!!! :P VILL OCKSÅ!

Håller tummarna.

2009-11-22 @ 13:10:57
Postat av: elias

skriv mer för tusan;)

2009-11-22 @ 17:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0