Ännu en dag, en dag full med snö som tinar bort :(

Igår åkte jag till Lse över dagen och träffade Angelica. :)
De var riktigt trevligt. Men vägen dit var en upplevelse. :P Var med om de absolut sjukaste någonsin..
Jag och Sandra körde mercan mot Lse, hinner ungefär till Forsvik.
Då hinner vi upp två bilar, en saab och en passat, som kör typ hur fort som helst. Ja lova att de gick minst 150 för dem.
Iaf så kör de om varandra hela tiden, bara byter av varandra att köra om.
Så håller de på till Tara ungefär. Då saktar saaben plötsligt ned jätte mycket, och jag säger till Sandra att ska jag köra om? Men tänker sedan att Nae, ingen bra idé. De va som att nåt i min hjärna sa att NEEEEJ! Inte köra om saaben! Stanna! Så jag saktade in å låg bakom saaben, sen helt plötsligt så slår saaben på blåljusen och passaten framför susar iväg i minst 200. Saaben efter och de blir typ biljakt :S

De va ju alltså en civilbil som låg framför mig. :S Jag och Sandra liksom tappade hakan och blev stumma. Det slog mig aldrig att det kunde vara en civilsnut.. :S
Sedan började jag skratta och visste inte riktigt hur jag skulle bete mig. Sandra likaså. :P
Jag hade ju kört ungefär i deras takt, och kände en fet klump i magen. Så jag saktade ner och höll hastighetsgränsen resten av vägen. :P
Iaf så hinner vi förbi Åskilje och där ser vi då att civilbilen står på en parkering på höger sida. Med den andra bilen på körriktningen mot Storuman.
Jag puttrar förbi i 80 för jag va helt säker på att de väntade på mig. :S Fatta va rädd jag var. :P
Iaf så åkte jag förbi i sakta mak, och ser sedan i backspegeln att civilbilen vänder och kör efter den andra bilen mot storuman. Alltså, eftersom han inte tog gubben i den svarta passaten. Så antar jag att de båda var civilpoliser.
Jag ringde upp min kära far, för jag fattade inte vad som just hänt. Han sa att de säkert hade någon sorts träning att ta fast folk med nåt grejs :S Fattade typ inte ett skit. Skärrad kör jag som en snigel till Lse och tänker nog aldrig mer köra fortare än 110 efter den där vägen :P

Tycker det är hemskt att poliser får köra så fort, de är ju en fara för andra trafikanter och för sig själv. :S
Sedan tycker jag att det kan meddela om de ska ut å ha nån träning efter vägen. :S Jag kunde ju ha ringt snuten själv och sagt att det är två idioter som kör som nå galningar efter e12. Då hade de ju kunnat åka dit.. Hmm, hade nog varit rätt åt dom. Men man förväntar sig inte att snuten ska köra så. Även om det är en civilbil.. :P
Men men..

När vi kommit hem å väntade jag massor på snön och efter ett tag så tittade jag ut. Och där flirade de flitigt. :) Halkigt ute vare, så jag drog ut pärlan på en sladdarsväng. :)
Och imorse var det typ snöstorm, så de var första dagen jag fick skrapa och sopa bilen. De är de största minuset med vintern. :S Men ooooh vad jag längtar efter skotern :)

Nu ska jag jobba. Jobbar ett 14-timmarspass idag, så de känns i heela mig. :S
Imorrn jobbar jag 8-16, sen får jag helg :)





Ha en bra dag.. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0