Funderingar..

Vad jag ibland vill att mitt liv ska se annorlunda ut, men vet inte hur jag ska förändra det.
Vill ha ett nytt jobb, en ny lägenhet, flytta till en ny stad, skaffa barn och familj, vill så mycket men vet inte hur jag ska uppnå allt.. :S
Livet känns bara så tungt ibland och jag önskar att jag hade någon att dela allt med.
Jag har underbara vänner som lyssnar på mig, men jag vill ha något mer.
Någon som älskar mig för mig.. Än fast jag vet att jag inte är redo för ett nytt förhållande på länge, för jag har så svårt att lita på någon nu för tiden :S Så skulle de bara vara så skönt att få komma hem till någon som frågar hur dagen har varit. Någon som håller om en när allt är åt helvete.
Någon som förstår hur jobbigt allt känns ibland..

Skulle vilja ha en boxningspåse hängandes i ett hörn nära till hands och slå ut lite ilska! Skulle vara så skönt! :) Haha..
Men, det är bara jag som kan förändra dessa grejer. Och jag tänker göra det.
Än hur länge de tar..
Idag känns som en dag när gitarren ska plinkas på och ord ska skrivas ner på ett tomt blad.
En låt kanske formar sig så småningom.. Att uttrycka sig genom musik är ett bra sätt att få ut alla känslor.
Och de sägs att när man mår som dåligast, kommer texterna lättare fram.
Vet inte om de stämmer, men de är många musiker som skrivit sina underbara texter när de nästan varit nere på botten. Kanske är det en bra låt som kan vara min räddning.

Jag behöver lite Emma tror jag! Saknar henne!
Sen fyller hon 22 idag. :) Hade så gärna velat spendera dagen med henne, druckit öl på nån mysig pub i stockholms innerstad och bara vara som vi brukar. Fulla, glada och bäst! Sådär som bara vi kan!
Måste spara pengar och åka ner snart. Saknar Stockholm så otroligt mycke!
Om de är någonstans jag ska flytta, så styr jag nog mina vingar neröver, till huvudstaden. Tänk så mysigt! :)
Nä, tror att tröttheten spökar lite oxå.
Snart kvällar jag från jobbet, sen åker jag hem till min nystädade lägenhet!
Synd bara att den är tom!

HELENA!!! KOM HEM OCH BO HOS MIG!!!! :)

Ha de bra alla! :) Puss

Kommentarer
Postat av: cina

Sriva en låt är ju aldrig fel,o du brukar ju vara duktig på det.Tycker oxå att du skall ner till stora staden,emma behöver dig med.Kram kram

2010-09-29 @ 16:13:57
Postat av: Systeryster;)

hm, för vår skull får du gärna stanna här!! Men nu är de ju inte jag som bestämmer, ibland kanske man måste tänka när livet känns tungt att de finns ALLTID dom som har de värre!! Du har jobb, en inkomst, tak över huvudet o mat på bordet, du är frisk o du är älskad av oss!!! Solen skiner, ännu en underbar dag i vårt liv...även om de är pissigt ibland!!

2010-09-30 @ 09:22:06
Postat av: Johanna

Majsan. Jag flyttar med dig! Jag är less på denna håla! Jag saknar sthlm.. Förutom att man känner sig ful där förstås;p

2010-10-05 @ 18:58:34
URL: http://vaegkonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0